torstai 22. syyskuuta 2011

Se oli kevät

ELÄMÄ ON TARINOIDEN keräilyä. Samoin haluaa lukiokin kirjoittaa oma kirjansa. Tätä ajattelen aina, kun yhteiskunta heittää kuraa niskaan. Äksät vilisevät silmissä, verbien taivutukset ilmestyvät uniin ja pakko saada kymppi. Ainakin voin aina kirjoittaa kaikesta.

HALUAN VAIN KIRJOITTAA, ja sitä olen tehnytkin. Haluan kirjoittaa tietokoneen näytön, värikkäät vihot, paperit, puunlehdet ja paidanhelman täyteen. Kirjoittaa maasta ja taivaasta, elämästä, kuolemasta, onnesta, surusta. Ajatuksia. Haaveiluja.

JA KUN HALUAISIN kirjoittaa koko ajan. Kokeilla taitojani, soveltaa oppimaani, kirjoittaa lakkaamatta, istua koko päivä koneella - unohtaa syödä, kunnes päätä särkee ja eiliset ruuantähteet vedetään seisten.  Haluaisin repiä uusia ajatuksia sanoiksi, imeä hienoja lauseita, kirjoittaa novelli, kirjoittaa blogia, päiväkirjaa, kirjoituspäiväkirjaa, luovankirjoittamisen itsenäisen kurssin tehtäviä, 100 sanaa- kirjan tehtäviä, uutta, uutta, kuka lukisi, miten saan tuotua paperille kaiken sisälläni olevan- kohta halkean, lisää kaakaota!


OLEN FIILISTELYN MESTARI, zombi päivisin, yöt kirjoitan ja haaveilen. Toivoton romantikko, unelmia, unelmia. Jokainen asia on kokemus, innostun taatusti.

Kirjan sivut eivät ole visuaalisesti kauniita
eivät munkaan blogitekstini
silti joskus on pakko julkaista
huokauksia muistoista
ja juoda kuumaa kaakaota keskellä yötä



Viime kevät
ja auringon valkoiset säteet heittäytyvät laiskasti olkkarin lattialle
ulkona lumi on kirkasta
ja minä makaan sohvalla

Viimeinkin saan levätä.



Pehmeä poski sulla
ja kurittomaksi kasvanut vaalea tukka
käsi haluaisi ojentua
ja koskettaa niskaa



Keskittynyt ilme
ja virheetön kitarasoolo
ihan itkettää
eikä sun vakavat kasvot
paljastaneet usein hymyä
lähelle sai tulla vain harvat

jostain syystä olin yksi



Sun karheaa ääntä
ikävä
meripihkan värisiä silmiä
pitkiä sormia
syvää tuoksua
ja ujoa hymyä
ikävä

Miksi emme edes hyvästelleet?



Kevätjuhlat
mulla mekko ja kiharat

vain pitkä, vakava katse jäi



Ja sä lähdit
nyt tyhjät käytävät
kun sun hiljaisuutes ei enää täytä niitä

Onko se toinen koulu
muka parempi





Ja sä kuuntelit vaan Metallicaa
ja jotain, jonka nimeä en muista
mutta tykkäsit myös mun lemppareista


Ja sä olit yksinäinen kitaristi
vailla kotia
syvällä sisältä


Yritin kai tehdä susta ehjää
kesyttää tiikeriä
tarjota sulle jotain,
kodin

mutta sitä tyhjyyttä ei voi kukaan ihminen täyttää



Mä tykkäsin susta
vaikka sä kannatitkin Jokereita
ja suutuit mulle
ja olit hankala
mä tykkäsin silti

Ja sä tykkäsit musta
vaikka mä aina kiukuttelin
ja olin hankala
ja hämmensin sut
ymmärsin asiat tahallani väärin
ja vaikka Hifki voitti
sä tykkäsit silti




Se oli kevät
sä olit aurinko,
musta aurinko
ja mä valkoinen
ihan erilaiset
kurotettiin eri suuntiin



Nyt sä olet vaihtanut
bändipaidat
valkoiseen kauluspaitaan




6 kommenttia:

  1. Laura sä oot ihan mielettömän ihana ja mahtavan hyvä kirjottamaan niin, että lukijalle välittyy se tunne ja tunnelma!! <3333

    VastaaPoista
  2. Oivoi kiitos Renjaseni, vaikka ootkin mun kaveri, kai mä voin ton uskoa? :> sinäkin olet niiiiin ihana<3

    VastaaPoista
  3. oikeesti tää oli niin ihana <3 :)

    ps. kyllä susta taatusti tulee kirjailija

    T: Kasmatir :P

    VastaaPoista
  4. Sulla on aivan ihana blogi. Nää kirjotukset on ihan mahtavan hyviä, meinaan siis että oot tosi taitava kirjottaja!

    Osa noista postauksista kosketti mielettömästi. Kiitos elämyksestä ja jatka samaan malliin :)

    VastaaPoista
  5. täää on kiva postaus:) oot kyllä tosi hyvä kirjottaa !

    VastaaPoista
  6. Mä vaan aina ootan et sä kirjotat lisää ja joka kerta kyyneleet silmissä luen ne... Oot ihan mahtava !!! Kaunis sisältä ja ulkoa melkein oon rakastunut suhun <3

    VastaaPoista

Olis kiva kuulla jotain.
Ihan mitä vaan. Leave a comment, please :)

Laura