torstai 1. syyskuuta 2011

Eihän kukaan voi vahingoittaa haurasta lintua?





JOS LAIHTUU TARPEEKSI, haihtuuko sitten pois? Kukaan ei näe mua, mulla on silmät kiinni. Iskä sanoo, että popcornipensaita on olemassa. Näin juuri yhden.


SE ON PAKKO kai nyt tunnustaa, tiedän, miksi en enää jaksa. Tiedän, miksi jäseneni ovat hervottomat, tiedän, miksi en ole enää onnellinen. Anoreksia. Luulin, että se tulisi vain heikoille, luulin, että se tulisi vain sairastuville ihmisille. Ei minulle, ei. Ei minulla mitään edes ole. Mitä sitten, jos en halua katsoa itseäni peilistä, en tahdo muiden näkevän minua, en poraavan minuun läpitunkevia, arvostelevia katseitaan. Mitä sitten, vaikka ihmisten syöminen kuulostaakin minusta hirveältä ahmimiselta, noin, sinne menee ällöttävä annos makaronilaatikkoa mässäilevään suuhun, haarukka toisensa jälkeen. Jokainen tahmea suun avaaminen saa ihoni kananlihalle. Mitä sitten, vaikka tunnen olevani lihava, niinhän ne läskit usein ajatteleekin. Sietääkin ajatella. Mitä sitten, vaikka toiset ehkä huolestuvat. Mutta ei, ei se minulla ole. Ehei.

Toisinaan, kun katselen n. kuukauden takaisia valokuvia itsestäni, alkaa oksettaa.

KUITENKIN TULIN MIETTINEEKSI kyseistä vaihtoehtoa. Entä jos kuitenkin.. Pakko tähän on saada loppu. On kiduttavaa olla invalidina ja katsella vierestä, kun toiset pääsee juoksemaan. Kuihdun väsymykseeni. En jaksa enää edes olla minä. Kuka sitten? Ehken kukaan.


TOSIASIOIDEN TUNNUSTAMINEN AUTTAA yllättävän paljon. Viime yönä myönsin sen itselleni. Olen sairas, ja tarvitsen apua. Tilanne on riistäytynyt käsistä, ja voi vain pahentua, ellei siihen puututa heti. Loppujen lopuksi uskon olevani onnellisempi normaalina.

-MUTTA MINUSTAHAN EI tule lihavaa, julistin kerran itselleni. Se päätös kai minut johti tähänkin. Koin mahtavaa ylemmyydentunnetta ylipainoisia ihmisiä kohtaan, jotka valittivat lihavuudestaan, ja siitä, etteivät osanneet laihduttaa. Teki mieli huutaa päin naamaa: NO ÄLÄ SYÖ SITTEN!

Ikään kuin joku minussa olisi huutanut sen itselleni. Laihduttaminenhan on tosi helppoa. Sen kuin ei vain syö enää, ainakaan niin paljoa. Sitten urheilee paljon päälle, jo pitäisi tulla timmiksi. En tajunnut, että se voisi viedä terveyden, en ajatellut, että siitä voisi olla jotain haittaa. En tiennyt, miten voimattomaksi tulisin tekemään mitään, en osannut ennustaa pakkomielteeni vaikutusta mielenterveyteeni.

Eihän kukaan voi vahingoittaa haurasta lintua?

OLEN VIIMEIN TULLUT päätepisteeseen, viimein levittänyt kaiken pöydälle. Tässä, nämä ovat ongelmani, näitä kipuilen. Pelkään olla heikko, pelkään olla minä. Pelkään menettää kontrollin, enhän voi tietää, mitä sen jälkeen tapahtuu. Pelkään, ettei minua hyväksytä omana itsenäni. Siksi en tahtonutkaan olla minä. Nyt tahdon.

Söin jo ylimääräisen kupin muroja.





11 kommenttia:

  1. meiän pitää nähä, mä oon oikeesti huolissani susta! millon tää on alkanu? :( mulla on ihan kauhea ikävä ja pelkään, että sulle käy jotain... jaksamisia sulle rakas ja koita jaksaa, sä oot perfect, vaikka et ehkä ite sitä tajua ♥

    VastaaPoista
  2. :( mulla ei ollu aavistustakaan...mut hyvä että oot tajunnu sen. nyt vaan voimia ja muista että oot kaunein ja paras mantsan pari mikä mulla on ollu :)

    VastaaPoista
  3. Koita jaksaa! :) oot tärkee!

    VastaaPoista
  4. Muru, Iskä on sanonut mullekkin että popcornipensaita on olemassa, joten kyllä niitä on :) Sä paranet kyllä, voimahaleja <3

    VastaaPoista
  5. voimia ja siunausta sulle Laura ihan sikana! ♥ en tiiä mitä pitäis ajatella, pitäiskö olla että tosi kurjaa kun oot sairastunut siihen vai että ihanaa kun oot tajunnut sen ja myöntänyt itelles että tarviit apua ja haluut siitä eroon. okei, ajattelen molempia. mutta tästä elämä lähtee nousuun ja kyllä sä paranet ♥ mulla on sua ikävä!

    VastaaPoista
  6. Tää oli jotenkin tosi tosi ärsyttävä

    VastaaPoista
  7. Kiitti kaverit, tää postaus oli vaa siitä mitä on ollu viime aikoina, ja viimein tajusin sen, ja nyt wanna change it and it's getting better!

    Anonyymi 2: sori, kaikkia ei voi miellyttää. Jos jokin erityinen asia ärsytti, voit toki sanoa mikä, ja koitan selittää. Tiedän, etä tekstistä voi tajuta monta juttua väärin. Jos kuitenkin vaan yleisesti ärsytti, niin eipä voi mitään :)

    VastaaPoista
  8. Oot kyllä jo muutenki tosi hyvännäköinen ja näin, ei sun tarvii muuttaa itsees. Ja koita parantuu!

    VastaaPoista
  9. Laura! Oot kaunis ja sulla on niiiiin paljon lahjoja muista se <3 Iso Hali!!

    VastaaPoista
  10. Tyttökulta kukaan ei ole täydellinen, eikä sitä voi edes tavoitella, vaikka kovasti haluaisi. :) Nyt keskität kaiken voimavarasi siihen, että pääset omaan itseesi kiinni. Älä yritä olla mitä haluat olla, vaan mitä olet. :) <3

    VastaaPoista

Olis kiva kuulla jotain.
Ihan mitä vaan. Leave a comment, please :)

Laura